fbpx

Muslim Aid učestvuje u Maršu mira 2009

Srebrenica Marš Mira 08-11og Jula 2009

“Marš Mira 2009, do slobode kroz put smrti, Juli 1995”

O MARŠU
Srebrenica Marš Mira, koji se organizuje  godišnje od 2004 godine, je trodnevdni put kroz brda i šume Istocne Bosne.To je organizovani marš u sjećanju (godisnjica) na genocid u nekadašnjoj istočno bosanskoj muslimanskoj enklavi za vrijeme rata.

Ovaj 100-kilometarski put, je isti onaj put koji je ovdašnje stanovnisto prešlo prije mnogo godina; na kom je hiljadama bosanskih muslimana ubijeno, dok su pokusavali da izbjegnu masakar u Srebrenicu i domognu se slobodne teritorije na sjeveru zemlje.

UČEŠĆE I MUSLIM AID

Preko 3000 učesnika iz cijelog svijeta učestvovalo je na ovogodišnjem maršu. Bila je čast vidjeti ne samo ljude iz cijele Bosne i Hercegovine, nego i učesnike iz Švicarske, Novog Zelanda, Francuske, Danske, i mnogih drugih zemalja.

Vecina Rainbow Family djece, čiji je spozor  Muslim Aid u Bosni i Hercegovini, izgubili su najmanje jednog člana familije u ovoj tragediji, naši zaposleni i volonteri i sami  dio ove tragedije, prelazili su isti ovaj put prije 14 godina. Muslim Aid je želio da oda čast žrtvama i učestvuje u ovom maršu. Istovremeno ovo je bila mogučnost da se podigne svijest o bosanskoj historiji i nasem projektu.

PUTOVANJE

Učešče u Maršu Mira i nije bio baš tako jednostavan zadatak. Nismo mogli upotpunosti shvatiti taj naporan trud, izdržljivost i volju koja je potrebna da se ispuni ovakav zadatak, bez obzira na Senadova i Safetova upozorenja (nasi zaposleni na terenu) ipak bili smo nepopustljivi u našoj odluci.

Tako s mnogo ohrabrenja i motivacije krenuli smo ka našoj polaznoj tački u Nezuku, u srijedu 8. Jula u osam sati ujutru da se okupimo i registrujemo. Osjećalo se uzbuđenje u zraku, nemir pred polazak pomješan sa tužnim uspomenama koje ovaj događaj nosi sa sobom uz lirsku muziku u pozadini.

Bili  smo ohrabreni susretom tolikih ljudi različitih uzrasta, muškarci i žene, stari i mladi, pripremljeni ili nepripremljeni za šetnju (neki su čak bili i bosonogi).

A ako se desi da smo gori od ostalih, prisustvo je paramedicsa tokom  marša je pozitivan znak, u slučaju da je potrebna medicinska intervencija.
Taj prvi dan ispostavilo se da  je najteži dan. Nije samo najduža udaljenost pređena u 3 dana (oko 44 kilometara), taj dan se i vrijeme promjenilo od sunčanog i toplog, do olujnog  i kišnog.
Imali smo  velike prepreke da prevladamo taj dan,između polja koja su okruživala naš put, potoka koji su trebali biti pređeni, do klizišta i mokirh staza u brdima.

Marš mira je bio jasno označen usmjeravajući grupu ka pravcu koji trebaju da slijede, jer nisu svi hodali istom brzinom. Ovo je omogućavalo sporijim učesnicima da slijede put a da se pritom ne izgube.Također smo prolazili mnoge otkopane masovne grobnice duž ine 110  pređenih kilometara, sve već označene.

Trodnevno putovanje je prekidano s čestim pauzama uz historijska predavanja, užinu i osvježenje gdje  su organizatori distribuirali hranu i vodu. Neki su iskoristili ovu priliku da nadoknade svoje tokom dana propuštene molitve.

Paramedici su iskoristili ovu priliku da obiđu ozlijeđene, ili one kojima je bilo kakva pomoć potrebna, čak i vožnja do kampa. Srećom, mi nismo bili među tom grupom ljudi.

Na kraju prvog dana, a pod teškom kišom, mi, kao i svi drugi bili smo sretni da smo sigurno stigli do kampa. Šatori su već  bili postavljeni i svi su  se veselili ranom odmoru i spavanju, tako da bismo bili spremani za sljedeći dan.

Drugog dana, grupa je krenula već rano u 7 sati sa upalom mišica i bolovima u nogama, ali radujući se kraćem danu. Iako očekivana kraća relacija (25 kilometara), ovaj put nas je odveo do 1000 metara visoke planine. Penjali smo se do vrha planine, zatim niz planinu da bi konačno dosli do našeg sljedećeg kampa.

Skoro cijeli dan smo hodali  hladovinom zaštićeni od jarkog sunca.

Međutim, 5 sati neprestanog penjanja bi svakom zaustavilo dah, bezobzira na fizičku sposobnost.

Uprkos svemu, ne može a da se ne zapazi prekrasan pogled , velikodušan  navijački doček mještana dok smo prolazili kroz njihova sela. Većina njih su čak i otvorila svoje domove za učesnike, nudeći im jako potrebnu šoljicu kafe. Bez obzira koliko ugodan bio pogled ili dobrodošlica domaćina uz željenu kafu, ili kako podržavajuči učesnici bili jedan prema drugom, konstantno podsjećanje na tragediju prostire se čitavim putem.  Znakovi upozorenja i mezarje žrtava koji su izgubil svoje živote u istom ovom maršu prije 14 godina, su brutalna stvarnost tako da su naši uslovi veoma jedostavni tokom ovog marša.

Drugi dan se završio znatno ranije. Organizatori su priredili razne aktivnosti  u kampu, kao sto su nogomet, historijska predavajnja, između ostalog. Poslije kraćeg dana i duge odspavane noći, treći dan je počeo sa novom motivacijom i sjano inspirisanim učesnicima.

Međutim, ta inspiracija nije dugo trajala kako se put odužio i izgledao  beskonačno dug, tog zadnjeg toplog dana s malo hlada i jakim suncem koje je peklo našu kožu. Već nažuljale noge i upaljeni mišići teško su nas nosili dalje, i tako put koji bi normalno mogao da se pređe za relativno kratko vrijeme, mi smo prešli tek navece u 7  i konačno stigli do nase destiancije.

110 kilometara i tri dana kasnije, stižemo u Memorijalni Centar Potočari gdje je sledeći dan planirana masovna dženaza novootkrivenim žrtvama genocida, tako da naši žuljevi i upale nisu više predstavljale nikakav problem. Bili smo ponosni na to što smo učestvovali i završili Marš Mira, sto smo smo bili dio komemoracije, i bili u stanju da izdržimo ovaj težak zadatak.

ČINJENICE O MARŠU

TRAJANJE I RASPORED

• Trajanje marša: tri dana- od Jula 8og do Jula 10og 2009
  • “Marš Mira 2009” počinje: Jula8og (8.30)-  Općine Nezuk i Sapna
  • Prenoćišta:

Jula 8og 2009 – Gornja Kamenica, Općina Zvornik
    Jula 9og 2009 – Mravinjci, Općina Bratunac
    Jula 10og 2009-Donji Potočari, Općina Srebrenica

• “Marš Mira 2009” kraj: Jula 10og – između 17:00 i 16:00 časova-Donji Potočari, Općina Srebrenica; dolazak u memorialni Centar Potočari.

MAPA ZA MARŠ MIRA 2009
Nezuk – Baljkovica – Parlog – Crni Vrh – Snagovo – Liplje – Jošanica – Donja Kamenica – Bakrači – Glodi – Udrč – Cerska – Kaldrmica – Аugum – Mravinjci – Burnice – Kameničko Brdo – Ravni Buljim – Jaglići – Šušnjari – Budak – Potočari (Memorial center)

Ukupna dužina marša je 110 km (68.35 miles).

LOGISTIKA

Oružane snage B&H -snadbjevanje šatorima u prenoćištima; helikopteri za hitne slučajeve
FEDERALNO MINISTARSTVO ZA IZBJEGLICE – snadbjevanje vodom, timovi za prvu pomoć, reklamni materijal, učestvovaje i finansiranje troškova hrane;
Muslimanska Humanitarna Organizacija “MERHAMET”, Tuzla Regional ni Ured : snadbjevanje hranom